Stretegia promocji i rozwoju produktów lokalnych
Strategia promocji i rozwoju produktów lokalnych z terenu dwóch Lokalnych Grup Działania: Kłodzkiej Wstęgi Sudetów i Qwsi zawiera najistotniejsze informacje dotyczące rynku produktów ekologicznych w Polsce i Unii Europejskiej oraz perspektywy jego rozwoju. Pod względem cech produktów (wysoka jakość, oryginalny smak, walory zdrowotne) ta grupa produktów jest najbardziej zbliżona do produktów lokalnych, taka sama jest też grupa docelowa potencjalnych nabywców, preferujących te właśnie cechy produktów.
W dokumencie zostały opisane najpopularniejsze kanały sprzedaży, najważniejsze elementy budowania popytu, a także bariery rozwojowe w tym segmencie rynku. Na tej podstawie zostały przedstawione proponowane kanały dystrybucji dla produktów pod marką lokalną Dolnośląskie Smaki. Strategia zawiera też najistotniejsze elementy koncepcji kampanii marketingowo – promocyjnej, dzięki której w konkurencyjnym otoczeniu rynkowym będzie można skutecznie wypromować nową, nieznaną konsumentom i otoczeniu biznesowemu markę lokalną Dolnośląskie Smaki.
W kompleksowych działaniach pozwalających osiągnąć ten cel uwzględniono zarówno elementy marketingowe, reklamowe jak i komunikacyjne, w tym Księgę Identyfikacji Wizualnej, nazywaną też Księgą Znaku (ang. Brand book). W materiale zaprezentowano również propozycje strojów dla personelu zajmującego się sprzedażą produktów pod marką Dolnośląskie Smaki, jak także propozycje ekologicznych, oryginalnych opakowań na produkty.
Aby osiągnąć jak najwyższą efektywność przy zachowaniu odpowiedniego poziomu kosztów, kampania marketingowo - promocyjna została podzielona na trzy etapy: pierwszy na rynku lokalnym, drugi na rynku ogólnopolskim, trzeci w sąsiednich krajach. Strategia pomaga też w skutecznym zrozumieniu interakcji pomiędzy grupami docelowymi projektu, a dzięki wnioskom z przeprowadzonej analizy SWOT prezentuje związane z jego realizacją wyzwania.
Strategia promocji i rozwoju produktów lokalnych pod marką Dolnośląskie Smaki
Księga Identyfikacji Wizualnej marki Dolnośląskie Smaki
Najnowsze
- Warsztaty wędzarnicze w słonecznej Puchaczówce
- Szansa na sprzedaż przetworzonych produktów rolnych
- Zapraszamy na bezpłatne warsztaty wędzarnicze
- Wesołego Alleluja!
- Raport z warsztatu - Analiza możliwości zbudowania produktów turystyki kulinarnej
- Nowy cykl programów: Przedsiębiorcza wieś
- Wigilia z Dolnośląskimi Smakami w TVP Regionalna
- Wesołych Świąt
- Jak wspólnie zbudować ofertę turystyki kulinarnej
- Program TVP Wrocław pn. Mieszkam na wsi